ایران در جایگاه هفتم تولید فولاد جهان

ایران در جایگاه هفتم تولید فولاد جهان

بنابر گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در خرداد ماه امسال، با افزایش 17.4 درصدی، به 3.2 میلیون تن رسیده است که توانست جایگاه هفتم تولید فولاد جهان را حفظ کند.

در حالی که ۵ کشور از ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان در خرداد ماه (ژوئن) با کاهش تولید مواجه شده‌اند، ایران، چین، هند، آمریکا و روسیه افزایش تولید داشتند.

همچنین ایران بیشترین افزایش تولید و ترکیه بیشترین کاهش تولید را در خرداد ماه (ژوئن ) به خود اختصاص داده‌اند. ترکیه که قبلاً جایگاه هفتم را داشت در ماه آوریل جایگاه دهم و در ماه می، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. این کشور به همراه آلمان در ماه ژوئن جایگاه هشتم را حفظ کرده است.

بر اساس گزارش انجمن جهانی، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن زمان تا دسامبر ۲۰۲۲ این جایگاه را حفظ کرده بود، اما در نخستین ماه سال ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و به جایگاه نهم رسید.

کاهش تولید فولاد جهان

براساس این گزارش ۶۳ کشور تولیدکننده فولاد در جهان در ششمین ماه سال ۲۰۲۳ یعنی ماه ژوئن ۱۵۸.۸ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که ۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین ۵ کشور از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان در ماه ژوئن با کاهش تولید و ۵ کشور با افزایش تولید همراه شدند.

چین در این ماه، با تولید ۹۱.۰۱ میلیون تن، هند با تولید ۱۱.۲ میلیون تن و ژاپن با تولید ۷.۳ میلیون، ۳ تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بودند.

به اشتراک بگذارید:

مطالب اخیر: