تحلیل بازار فولاد هفته چهارم مرداد 1402

تحلیل بازار فولاد هفته چهارم مرداد 1402

همانطوری که دوستان در تیزر تحلیل هفته قبل با این نکته اشاره کردن که امکان کاهش قیمت وجود ندارد و بازار در کف قیمتی خود هست، شاهد افزایش جزئی در قیمت محصولات زنجیره فولاد بودیم.

وضعیت بازار دلار هم که با فروکش کردن تب و تاب منحل شدن کانون صرافان روند کاهشی خود را ادامه داد تا جاییکه کانال 48 هزار تومان تجربه کرد.

همه ما میدانیم که صاحبان قدرت، بازارگردانان و بزرگان فولاد انتقادهایی رو به تصمیمات وازرت صمت مثل عوارض صادراتی داشتند که قطعا این تصمیم منطبق بر منطق و بر پایه مصلحت کلی کشور بوده. در همین راستا در روزهای آینده برای جلوگیری از برخی مشکلات این چنینی و همسو شدن تفکرات و تصمیمات بزرگان فولاد با وزارت صمت، ممکن است تغییرات اساسی در مدیران کارخانه های دولتی اتفاق بیفتد. مهندس سعد محمدی جدی ترین گزینه برای مدیریت ارشد بزرگترین هلدینگ فولادسازی کشور یعنی فولاد مبارکه اصفهان خواهد بود.

خبربعدی در مورد بازار دلار، خبر آزاد شدن پولهای بلوکه شده ایران از طرف کره جنوبی بیشترین تاثیر از لحاظ روانی داشته که باعث تردید بازرگانان برای خرید شده که کف قیمتی کجاست!!!

اما به نظر نمیرسد اصلاحیه قیمت و کاهش قیمت محصولات فولادی نهایتا تا کف قیمت هفته گذشته امکانپذیر باشد.

از طرفی این نکته رو هم باید مد نظر داشته باشیم که تا الان به خاطر عرضه های اعتباری بورس کالا جان دوباره ای به بازار داده شده و عامل محرک دیگری برای معاملات حداقلی وجود ندارد.

بنابراین تنها راه برون رفت و تغییر رکود به رونق اقتصادی نیازمند شروع دوباره فعالیت کارخانه ها در بازه مد نظر دولت است.

پیش بینی تیم تحلیل گروه شرکت های توسن برای قیمتهای این هفته فولاد:

 به جهت اصلاحیه بازار فولاد، قیمتها به صورت ثابت و با نوسانات منفی جزئی اعلام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

مطالب اخیر: